fredag 12 augusti 2016

De vill bli arbetslösa

Vill öppenvården på psyk bli arbetslösa? Jag frågade dem faktiskt. Verkar som att öppenvården vill slå ifrån sig vilket gör att slutenvården ju får än mer att göra.

För att göra en lång historia kort. Beställde medicin på Apotekets hemsida på internet. Har gjort det förr och då hämtat på Ica vilket funkat bra. Förra fredagen hade jag ett missat samtal, efter lite efterforskning (hör ej i mobilen) så visade det sig att Apoteket ringt och att de var hos mig för att leverera medicinen hem till mig. För det första hur skall man veta att de kommer och när de kommer?

Bestämde att de skulle kommit i tisdags kväll. Får mail strax innan att mitt paket ej fanns i Örebro utan att det kommit på vift. Ny tid bokades till på onsdag nästa vecka, detta då jag är bortrest. Tänkte att jag hör med Psyk om de kunde ge recept för en vecka så att jag kunde hämta ut på Apoteket. Men de ville ej det. Frågade om Psyk kunde ge några tabletter så att jag klarar mig till leveransen kommer. De vägrade. Bollade fram och tillbaka Psyk var stenhårda. Erbjöd mig ändå att bifoga konversationen jag haft med Apoteket. Att gå från hundra till noll med medicin är verkligen inte att rekommendera i synnerhet inte då jag nyss varit inlagd. Frågade om de ville ha in mig på akutpsyk men fick ej svar på det. 

Fick i eftermiddag äntligen sms, får hämta medicin på akutpsyk imorgon så jag klarar mig till min medicin kommer 

1 kommentar: