onsdag 23 november 2016

Mitt sista årsmöte

Helgen som var besöket jag Stockholm och Tollare folkhögskola. Det var dags för unga hörselskadades årsmöte och min pensionering. Föreningen har 30 årsgräns vilket jag passerade i oktober det gör att jag är medlem året ut men inte nästa år. Vi byter också styrelse vid årsskiftet vilket gör att den sista december är min sista dag som förtroendevald.

Det känns lite konstigt att det är sista året, jag har varit aktiv sen jag var 15 och kom in i styrelse på lokalnivå när jag var 16, kom in på Riks 2008 och har haft poster i styrelsen som ledamot, vice ordförande, ordförande och sedan ledarmot och vice ordförande för en andra gång. Organisationen har betytt mycket för mig, har varit en stor del i min identitet som hörselskadad och min självkänsla. 

Blev faktiskt lite rörd i helgen när jag fick utmärkelsen årets UH-are för mitt engagemang under året. Något jag absolut inte räknade med men kul att mitt engagemang uppmärksammades. 

Hur känns det då att bli överåldrig? Jo det känns rätt ok, känns som jag gjort mitt, är dags att länna över till nästa generation. Kommer säkert att dyka upp i något UH sammanhang någon gång ändå framöver.

Tack UH för dessa fantastiska 15 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar