torsdag 8 december 2016

Jag får spel

Jag får verkligen spel på försäkringskassan och deras särt att se på saker. Vården har kallat ihop till ett nätverksmöte den 20 januari och förra veckan ringde jag min sjukpenningshandläggare för att be henne vara med och informera om sjukersättning lite grann samt att under mötet kunna ställa frågor och införskaffa information om mina funktionsnedsättningar och min situation i stort. Sjukpenninghandläggaren hänvisade att jag skulle ta kontakt med sjukersättningshandläggaren som avslog min ansökan tidigare i höstas och se om hon kan vara med. Jag gjorde så. Fick till svar att hon ej kunde men att hon skulle kolla med kollegor. Fick svar idag att jag istället skall vända mig till min sjukpenninghandläggare och se om hon kan komma ändå. Jäkla karusell blir hänvisad fram och tillbaka och min stress bara växer, tänk om ingen kommer vad gör jag då? 

Behöver också fundera över hela processen med ansökan om sjukersättning på 25 % igen och skriva en ny ansökan. Bestämt att vänta till efter jul och sen ta tag i allt igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar