fredag 22 juli 2016

Hälsokontroll

Igår gjorde jag något kul, var iväg till Itrim på en gratis hälsokontroll. Sökte på internet då jag tyckte det skulle vara kul att göra en lite mer ordentlig hälsokontroll där de mäter muskelmassa, kroppsfett etc. Hittade gratis på Itrim så igår var jag där och kollade på gymmet och ställde mig på Tanitavågen. Gymmet var lite mindre än vad jag är van vid, menar jag brukar ju köra på Friskis som har väldigt stora ytor jömförelsevis. Men det som var så skönt på Itrim var hur svalt det var, grym luftkonditonering måste jag säga. De hade även en spaavdelning där de har en bubbelpool, såg skönt ut.

Sedan gjorde jag själva vägningen. Just själva vikten som så är ju lätt att ha koll på, och det blev ingen chock utan visste nästan på kilot vad det skulle visa. Jag ligger på normalvikt så inte något större att orda om där. Seda kollade de även kroppsfettet i procent. Detta har jag aldrig gjort förut och hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig alls. Jag hamnade stax under mitten av kurvan så inget konstigt där. Sedan kollade de även det inre fettet som är runt organen. där hade jag jättebra värde vilket kändes bra, det är ju det som påverkar kroppen ganska mycket. Och det kan ju vara så att även en pinnsmal person kan ha för mycket fett just runt organen eller vise versa, så svårt att veta vad jag skulle förvänta mig. Det som var den största positiva överrasknignen på ett sätt var min muskelmassa, trodde att jag ligger väl på medel eller kanske något under rent av, men jag låg väldigt högt och bra till på det. Känns roligt att så pass stor del av min vikt och kropp faktiskt är muskler och inte bara massa fett. Jag känner väl att jag på sätt och vis rent viktmässigt skulle vilja ner något kilo, men nu när jag faktist såg hur mycket som är muskler kändes det ganska ok. Och tillsist fick jag domen, hur gammal är min 30 åriga kropp enligt mina värden? Jo 24 år så det var också positivt.

Nu tänker jag fortsätta träna på samma sätt, sedan eventuellt beställa ett par tider med personlig tränare för att få lite tränignstips, vill ju ändå hålla de värdena som jag hade.

3 kommentarer:

  1. Inte OK för nätet! Det är precis lika viktigt att tänka på HUR man beter sig på nätet, vad gäller bloggar, kommentarer,

    sociala medier-jämfört med hur man beter sig IRL. Alltså i verkliga livet.


    Det är definitivt inte ok att bete sig dåligt eller komma med negativitet eller hat bara för att du


    sitter bakom en datorskärm. Det är däremot väldigt fegt och säger ganska mycket om dig som person ..


    Och glöm inte att varje dator har ett IP-nummer och kan man något så när om datorer och nätverk,


    så kan man spåra IP-numret. Och även datorn.





    Oskrivna Bloggregler


    1. Näthat och elakheter är aldrig OK. Om du nu stör dig så på personens inlägg eller innehåll varför då läsa,


    eller ens kommentera?? Skärpning!




    2. Det är definitivt ALDRIG Ok att sno eller kopiera ett inlägg, utan den personens samtycke!


    Alla människor som har något uns av förnuft däruppe borde fatta det.


    Då har man faktiskt ingenting i bloggvärlden att göra om man inte fattar det ..




    3. Folk som kommenterar utan att känna mig och bara skriver "Allt bra? .."


    Det går bara bort. Har du inte ens tid eller energi att läsa det jag skrivit och bara vill göra reklam


    för din egen blogg .. då har du inget på min blogg att göra, faktiskt.


    Vill du ha gensvar från mig-då får du faktiskt anstränga dig lite själv också!




    4. Likaså personer som inte känner mig och "bara" vill göra reklam för tävling på sin egen blogg!


    Det går också helt bort. Man har faktiskt 4 minuter över att läsa ett inlägg och skriva en rad.

    Jag menar 4 minuter, det har alla ..


    Jag tittar in hos så gott som alla, som kommentarar i min blogg, även dem jag inte känner :)


    Och vill man inte ens läsa mitt inlägg & bara göra reklam för sin egen tävling-då kan man ju titta


    in på nån annan blogg istället ..




    Vad tycker du själv som läser? dela gärna med dig!

    SvaraRadera
  2. Vad har detta med mitt inlägg att göra?

    SvaraRadera
  3. Va!? Nu förstår jag inte!

    SvaraRadera