tisdag 6 september 2016

Ett plötsligt uppvaknadne

Igår morgon fick jag mig ett minst sagt plötsligt uppvaknande.

Varit i Stockholm i helgen på styrelsemöte, var lite seg efter så gick och lade mig hyfsat tidigt i söndags kväll för att orka upp igår morse. Ställde väckarklockan på halv sju, klockan åtta skulle kakelsättaren komma och jag kände att jag vile hinna kliva upp, duscha, äta frukost och allt det där innan han skulle komma.

Plötsligt vaknar jag av att sängen skakar på ett annorlunda sätt än vanligt, ser på symbolen att det är dörrklockan som larmar. Kollar till på klockan, tjugo över åtta, vad i helsike jag skulle ju vaknat för två timmar sen. Just då var jag väldigt glad att jag är frusen av mig och sover i pyjamas, kliver upp drar på mig en tröja över pyjamaslinnet och öppnar dörren, hade garanterat streck i ansiktet efter kudden och håret på ända men upp kom jag i alla fall plötsligt.

Hade möte med jobbet klockan 9 på annan plats, skyndar mig iväg, väl på parkeringen när jag skall betala parkeringsavgift upptäcker jag att plånboken ligger kvar hemma, nej verkligen inte min morgon. Går in på stället där jag skall ha besök och tack och lov känner personalen väl och frågar om de har 10 kronor att låna mig vilket de har, tack och lov. Ut och betalar parkering och genomför mötet, därefter hem och hämtar den glömda plånboken. Resten av dagen förflöt sedan smärtfritt även om uppvaknandet denna morgon blev lite väl plötsligt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar