torsdag 29 september 2016

Jag skall vara frisk

Länge sedan jag uppdraterat bloggen. Energin har inte riktigt funnits, varit så fruktansvärt trött en period att jag i princip kunnat somna när som helst. Tror jag omedvetet stressar upp inför nästa vecka då jag skall börja jobba heltid, blir man 30 blir man ju enligt Försäkringskassan "frisk". Känns tufft att gå upp i tid, tufft att jobba heltid och flexa för alla sjukvårdsbesök, besök som jag behöver för att överhuvudtaget stå på benen.

Jag har kontaktat Affektiva pga tröttheten, skulle bli kontaktat av läkaren men har inte blivit det ännu, skulle vara skönt om det kunde ske innan helgen för att få lite trygghet, men jag vet samtidigt att den stackars läkaren säkert har mycket att göra. Det är bara att bita ihop, försöka sova så mycket som möjligt och hålla sig vaken däremellan.

3 kommentarer:

  1. Vet du/ni om någon bloggträff?! Tänkte jag ni kunde få hjälpa mig. Det är som så att jag är grymt sugen på att gå på bloggmingel, bloggträff, bloggmiddag - kärt barn har många namn för att det är så mysigt att få träffa folk som brinner för samma sak som jag - - bloggar. Jag har ej varit på några bloggträffar alls men skulle vilja uppleva det oh får träffa nya människor och lära känna dom på djupet. Så jag undra om ni vet någon bloggträff häromkring ( kan åka några mil också ) som man kan anmäla sitt intresse till. Antingen i höst / vinter eller våren 2017. Alla förslag är välkomna.

    SvaraRadera
  2. Att känna sig ensam har säkert alla gjort, inte för att man inte har någon eller för att man är själv,
    Utan för att känslan av ensamhet infinner sig. Det spelar ingen roll om man står omringad av hundratals personer för det sitter inte på den fysiska fronten. Det handlar om ens känslor och om sin självkänsla, man vill ha bekräftelsen, man vill ha någon som bekräftar en på det sättet man vill bli bekräftad. Just när de känslorna infinner sig känner man sig såå liten, så liten och hjälplös i en stor värld, större beskymmer och viktigare problem. Saker som är viktigare än en själv, och när man väl börjar se det ifrån ett större perspektiv inser man att det kanske egentligen inte är så farligt, inte just nu. Tills nästa gång man känner lika dant. För vi är faktiskt viktiga och det är okej att känna. Det är okej att känna sig ensam, det är okej att söka den dära extra uppmärksamheten eller bekräftelsen och det är okej att tvivla.
    Att känna sig ensam, behöver varken betyder att man är själv, att det inte finns någon för er eller att att man känner så jämt, det är skillnad på att känna och på att vara. Gemensamt är att det är abstrakt, det går inte att ta på känslan precis som det inte går att ta på andra känslor, det finns där men det går inte att visa upp om åskådaren inte väljer att ha öppna ögon, att se det som inte visas eller höra det som inte sägs.

    SvaraRadera
  3. Fyll i din ekonomiska bekymmer I DAG:

    (1) personliga lån, expansion,
    (2) entreprenörskap, utbildning,
    (3) skuldkonsolidering,
    (4) hårda pengar lån

    Välkommen till Coleman Private Finance. Totalt skuldförvaltning, skuldlättnader och ekonomiskt stöd till individer över hela världen.

    Vi erbjuder lån till låg ränta på 2% och ingen kreditkontroll, vi erbjuder personliga lån, skuldkonsolidering lån, riskkapital, lån till företag, utbildning lån, bostadslån eller "av någon anledning! Men vårt sätt att erbjuda möjligheten att ange lånebeloppet krävs och hur länge du har råd. det ger dig en chans att få de medel som du behöver! ?? Alla berörda kandidater måste fylla i och skicka ansökan till detaljerna i min e-post (colemanloancompany@gmail.com ).

    ANSÖKNINGSBLANKETT

    Fullständiga namn....................
    Land..................
    Ange......................
    Telefonnummer.......................
    sex...................
    Ålder....................
    lånetid ..................
    lånebelopp.................
    månadsinkomst..............

    Med vänlig hälsning,
    Fru Sarah Tsinajine

    SvaraRadera