onsdag 4 oktober 2017

Ett folk för sig själva

Den 19 april ansökte jag för andra gången om sjukersättning på 25 % då varken jag eller vården ser det realistiskt att jag skall jobba heltid. Kort därefter får jag ett brev att handläggningstiden är tre till fyra månader. I och med att sommaren nalkades tänkte jag att ja, ja fem månader kanske det tar innan processen blir klar. För ett par veckor sedan hade jag inget hört och ringde då försäkringskassans kundtjänst. De säger att det verkar vara något knas i mitt ärende men att de skulle kolla på det, bra ! Idag ringer kag igen. Det visar sig att jag inte ens fått handläggare ännu, de har med andra ord inte ens börjat kolla på mitt ärende. Försäkringskassan bad om ursäkt, något har gått fel, men det hjälper ju inte mig, jag vill mest ha ett svar från dem, även om jag räknar med att det blir negativt. Blir less på att saker krånglar och att jag verkar ha lite otur just nu. Ja, ja det ka väl bara bli bättre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar