torsdag 26 oktober 2017

Luftstrapats

Jag rider ju som bekant lektion en gång i veckan. Jag är en ganska feg ryttare som tar det säkra före det osäkra. Igår red jag en av mina favoriter på ridskolan. En vacker arab Modlack. Vi red en dressyrbana med flera bommar liggand på marken sant ett par som var smått upphöjda. Jag skulle göra en övergång från trav till skritt och sen var det några bommar. Plötsligt känner jag hur hela hästen viker sig. Han går omkull och är ända nere med mulen i marken. Inte lätt att sitta kvar i det läget så fick mig en liten luftfärd och slog sen i backen. Gick rätt bra, ont i ett revben efter att västen troligen slagit i där, men inget värre. Satt upp igen och red klart lektionen även om man blir lite skakig av att trilla av. Men är inte arg på varken mig eller hästen var ren oturshändelse

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar