lördag 28 oktober 2017

Födelsedag på hästryggen

Idag är det som bekant min födelsedag. Jag har tillbringat den mestadels sittandes på hästryggen vilket uppskattats. På morgonen begav jag mig tillsammans med en kompis till stallet där jag brukar rida lektioner. Jag skulle få i födelsedagspresent av henne att rida ut på en skogstur, mycket uppskattat. Dessutom fick jag stallets kung, snyggingen Primer som är en av mina absoluta favoriter. Blev en till drygt i sadel, ganska lugn ritt men så skönt, som balsam för själen.



Sedan blev det lunch och eftermiddagen bjöd på klubbtävling i hoppning. Jag är ingen hoppryttare och kommer nog aldrig att bli heller men lite små skutt KB vara trevligt. Anmälde mig till 40 cm vilket kändes "lagom" för mig och definitivt lagom med tanke på hur mitt revben känns. Tog det lugnt och travade runt banan men vi blev felfria och tog rosett :-)


Sedan bilade jag ner till Hjo. Mamma och pappa är borta över dagen men brorsan är här och hade gjort tacos för att fira födelsedagen med och sen fick jag ju träffa min lille älskling Charlie för första gången sedan fyra veckor. Behöver jag nämna att vi kramas för fullt. Han är väldigt kärvänlig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar