onsdag 10 februari 2016

Yes några småsteg i rätt riktning i kampen

Nu börjar det hända lite smågrejer i alla fall i min kamp.

Igår lyckades jag komma i kontakt med min läkare på hörselvården, han kunde ej deltaga på möte det angivna datumet men med lite koordinering från min sida har vi nu hittat ett nytt mötesdatum då alla kan även min läkaren. Han kommenterade också att han tycker att FKs beteende i detta är mycket märkligt, väldigt väldigt fyrkantigt med tanke på de funktionsnedsättningar som ändå föreligger.

Har också pratat med min chef samt med facket. Alla är helt överens om att de skall stötta mig och att vi skall jobba för att ingen prövning behöver ske mot Samhall, det finns inga garantier för att vi lyckas men vi skall i alla fall göra ett försök. Jag skall också kolla med FK hur de tänker att de skall kolla på min arbetsförmåga, om en AF handläggare behöver kopplas in och vi gör det den formella vägen. Skall prata lite med Claes först den 23 när jag träffar honom och sedan planera vidare. Men det känns nu som ett steg i rätt riktning i min kamp. Min chef sa också att det avtal man har med Samhall är inte till för att pröva en högfungerande person med magisterexamen som ändå klarar av att jobba. Samhall är jättebra, men till rätt personer, finns de som behöver den insatsen mycket mer än jag. Känns som vi kommit ett steg i rätt riktning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar