måndag 9 mars 2015

Ett steg i rätt riktning

Trött efter en dag fyllt med möten, men måste säga att resultatet blev bra, så nu håller jag tummarna för snabba beslut.

Morgonen inleddes med att åka till vårdcentralen och lämna några prover, snabbt avklarat begav jag mig mot stan, tack och lov hittade jag snabbt en parkering och lyckades knixa in bilen för fickparkering (är man snål så får man knixa, endast 15-20 % av parkeringstaxan om du lyckas) hann med en take away kaffe på vägen innan jag mötte upp kompisen M, hennes pappa och assistent. Jag och pappan begav oss på möte för att gå igenom om jag kan få lite stöd att strukturera upp min vardag, detta utfört av boendestöd i så fall. Då jag vet precis hur jag skall städa, tvätta, diska etc så är det inte detta jag efterfrågar utan snarare hitta en hållbar struktur på själva utförandet som gör att jag inte bränner all energi på en dag. Kändes som att mötet gick bra och de lovade beslut inom två veckor, troligtvis snabbare och de kunde nästan lova ett positivt sådant, yes ett steg i rätt riktning. 

Lunchade med M och hennes assistent på stan sam gick en sväng i affärer, som alltid trevligt att träffas och sitta ner och prata en stund.

Hade sedan möte med chefen på jobbet efter lunch, våndades lite inför detta då jag förra veckan fått signaler att han ville flytta över sökande och så. För mig är det viktigt att flytta om så lite som nödvändigt, detta för att jag vill känna att jag har mina arbetsuppgifter att komma tillbaka till, att inte behöva börja och etablera alla kontakter igen. Summan av mötet blev dock att endast ett par stycken skall flyttas över till andra handläggare, och övriga skall stå kvar på mig och en kollega skall gå in och täcka upp lite grann. Är ju idag bara sjukskriven fram till 23 mars, så vi skall inte ta några beslut om vad som händer efter det och vad som behöver ombokas/ställas in. Förvarnade dock att jag inte tror att det blir heltid för mig från den 24. Mötet kändes bättre än vad jag trodde innan. Hann också med att prata lite med kollegor, kändes väl sådär, får mycket frågor, måste förklara, berätta att jag fortfarande är hemma, men samtidigt kul att se alla igen.

Hem och tog årets första fika utomhus på balkongen, lite kallt men ändå skönt i solväggen, känner att våren är på väg. Hann även med en eftermiddagspromenad på någon kilometer. Nu ikväll väntas ridning=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar