söndag 16 augusti 2015

Jobba rätt antal timmar

Har under helgen funderat mycket kring min arbetstid och hur många timmar jag egentligen mår bäst av att arbeta just nu. Den veckan som varit har jag arbetat 15 timmar, fördelat på fem arbetsdagar alltså tre timmar per dag. Dock har jag ahft semester halva veckan så varit svårt att känna hur det faktiskt känns rent praktiskt.
 
Problemet som jag ser idag är att jag försöker att göra ett heltidsarbete på den 15 timmarna som jag är på jobbet. Dels tycker jag att det är svårt att få arbetsgivaren at tinse att jag inte jobbar 40 timma rper vecka. Sedan är jag lite dålig på att själv sätta ner foten och berätta hur jag vill ha det, kanske just för att jag inte har något färdigt svar på det, utan behöver testa olika lösningar och utvärdera mot mig själv vad som fungerar bäst.
 
Som statligt anställd har jag också möjlighet att få gå på läkarbesök på arbetstid om det är så att det krävs från vårdens sida att jag måste det. Idag när jag jobbar 15 timmar per vecka lägger jag alla vårdbesök på min fritid. Har lekt med tanken vad som skulle hända om jag går upp i arbetstid och istället lägger vårdkontakterna på min arbetstid, troligtvis skulle jag inte jobba fler timmar än idag och skulle få mer struktur på livet, funderar starkt på att ändra arbetstiden omedlebums. Är även lite sugen på att gå upp till 30 timmar per vecka för att se hur det känns, men behöver först anpassas mot boendestödet i så fall, så att tiden kan fördelas bättre och inte bara på måndagar som jag har det idag, blir för jobbigt då. Har också haft svårt att hålla den arbetstid jag faktistk haft vilket gjort att jag dragit på mig en hel del flextid som jag skulle behöva ta ut. Nåja, blir väl att öka till 22,5 timamr per vecka först och se hur det känns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar