måndag 7 december 2015

Julbord och show

I fredags had evi julbord med jobbet på Ritz här i Örebro, var på samma ställe fjol och då tyckets jag att det var sådär både med maten och med uppträdandet. Dessutom fick jag i år veta att det inte var säkert att tolkarna skulle tolka hela showen vilket gjorde att förväntningarna innan var lite låga, sett från ett annat perspektiv så skulle många saker kunna bli en god överraskning med andra ord=)

Jag och ett par kollegor från mitt team var och tog ett glas vin på en pub innan. Sedan begav vi oss till Ritz, mötte upp min tolk för kvällen samt hennes praktikant som också skulle vara med. Maten var i år bättre än fjol, inget superstort julbord men fullt tillräckligt för att bli mätt. Det som dock imponerade mest på mig i år var showen. Först var det en föreställning som var mest inne på jultema även om det även dök upp lite ABBA musik mellan varven. Mot showens avslutning sjöngs det givetvis O helga natt vilket jag anser är en av de mäktigaste julsångerna. Därefter var det en fashion show som var mer inriktad mot det humoristiska hållet. Artister som Lill-Babs, Peter Jöback och Carola imiterades bland annat. En lättsam underhållning med mycket glädje. Måste även ge ett stort beröm till kvällens tolkar som tolkade hela underhållningen trots att de inte fått manus till den sista delen. De hade en grym inlevelse och jag var så nöjd. Tycker att årets julbord slog det i fjol med hästlängder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar