fredag 25 mars 2016

Underbar start på påsken

Igår var det som bekant skärtorsdagen. Det innebär för oss statligt anställda två timmars arbetstidsförkortning. För mig som jobbar deltid innebär det att arbetsdagen skulle bli ganska kort. Jag valde att flexa och istället passa på att njuta av det fina vädret.

Tog kontakt med ridskolan där jag tar lektioner och frågade om möjligheten att ta en tur i skogen. Det blev bara jag och läraren Karro som red ut. Jag fick i princip välja vilken häst jag ville ha så tog Maple, en trevlig liten blandning mellan new forest och halv blod. Har ridit henne inne i ridhuset men aldrig ute i skogen, så lite kul att testa nytt.

Blev en tur upp i skogen vid Adolfsberg. Blev några galoppsträckor och två gånger i långa galoppbacken. Skit vad det gick snabbt där. Är skillnad på vilket tempo man vågar hålla när man är två i jämförelse med en hel grupp på kanske åtta personer. Vi hade sådan tur med vädret strålande sol och kanske 6-8 grader varmt. Vi såg tussilago, citronfjäril och rådjur på nära håll. Så mysigt. Blev en kanonstart på påskhelgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar