torsdag 31 mars 2016

Vattensäng och bubbelbelysning

Jag har via vuxenhab fått möjlighet att deltaga på en kurs vid 6 tillfällen under våren som heter "Varva ner och samla kraft". Kursen går ut på att man får testa på olika upplevelserum där sinnena på olika sätt kommer att stimuleras med målet att kunna varva ner lite grann. Vi kommer också att göra olika avslappningsövningar i grupp.

Idag var första träffen. Vi fick kolla på de olika rummen och blev sedan tilldelade var sitt. Jag fick ett rum med vattensäng och sedan belysning som var som en hög cylinder med bubblor i som ändrade färg. Fanns även möjlighet att kolla på ett bildspel samtidigt men det passade inue mig. Vattensängen var jättehärlig. Aldrig testat det innan och det kändes verkligen avkopplande. Låg och rörde mig lite i sängen just för att få känna av rörelserna. Det som var lite jobbigt är att jag ju inte hör larmet när tiden i rummet börjar ta slut utan jag var tvungen att vara beredd på att någon kunde komma in för att meddela mig så lite svårt att koppla av då.
Upplevelsen av kursen är hittills övergripande positiv så skall bli spännande med nästa tillfälle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar