torsdag 17 mars 2016

Varierande dag

Kan inte annat än säga att dagen haft sina variationer i alla fall. Lite småstressigt har det varit men helt ok.

Började dagen med ett jobbmöte kl 8 ute hos ett företag. In på kontoret snabbt och hann inte mycket mer än att skriva ut några papper och ta en kopp kaffe innan jag skulle iväg till audiologens forskningscentrum. Örebro gör en undersökning på personer med CI. Många av mina kompisar har blivit kallade tidigare men inte jag. När jag frågade min audionom varför verkade det vara en miss och jag fick en kallelse även jag. Testerna idag innebar dels vanlig hörseltest med toner. Sedan var det olika kognitiva tester via datorn, vissa lätta andra svårare. Några av testerna kände jag mig otroligt dum på när det handlade om att minnas massa konstiga meningar, de lugnade mig dock med att ingen klarar allt så kändes lite bättre att höra det. Det rista testet de gjorde handlade om ljudlokalisation. Det var 12 högtalare och jag skulle avgöra varifrån ljudet kom. Man testade med olika ljud samt med ett CI åt gången sant båda samtidigt. Det testet var skitsvårt. Jag har ju aldrig haft någon riktningshörsel i hela mitt liv och nu skulle jag avgöra varifrån ljuden kom. Mdn kunde tack och lov få poäng även om man inte var helt rätt. Testet visade sig på något konstigt vänster gå ganska bra även om jag chansade Hej vilt. Så chansa är jag bra på är väl slutsatsen jag kan dra :-)

Tillbaka till jobbet, äta lunch ett möte och sen till psykologen. Hann på vägen med att köpa årets första glass, så härlig att kunna avnjuta den ute i vårvädret. Mötet hus psykologen gick bra fick reda på att vi skall ha ett SIP möte 25 april. Lite nervöst men tror ändå det är bra att försöka få ihop alla insatser, psykiatri, hörselvården, kommunen och även Hab är inbjudna även om jag nekades insats via dem.

Sedan hem hämtade släp på macken och mot Ikea. Stolt kvinna att kunna koppla släp alldeles själv :-) iväg köpte ett skåp till badrummet. Lyckades baxa upp det på släpet. En del var rätt otymplig drygt 35 kg och 2 meter långt men allt går med lite vilja. Hem lastar av och sen iväg till tippen med det gamla skåpet. Det fick jag hjälp av en gubbe på tippen att lasta av mycket tacksamt. Nu är det bara att montera skåpet kvar. Det får dock vänta tills imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar