söndag 13 mars 2016

Ungdomskonferens

I helgen har jag varit på nordiska folkhögskolan i Kungälv på styrelsemöte och ungdomskonferens med unga hörselskadade. Det är några år sedan jag var iväg på konferensen mest för att det inte passat in i övriga livet men nu i år samkördes det med styrelsemötet vilket var utmärkt. Dessutom var det lite kul att faktiskt kunna deltaga nu i år med tanke på att jag blir 30 I höst och att det således är min sista möjlighet att delta igen.

Årets tema på konferensen var stress och utbrändhet. Jag valde själv att föreläsa om mina erfarenheter av att gå in i väggen ochatt kämpa tillbaka. Lite tufft att berätta om det då det ligger så aktuellt fortfarande men samtidigt så tror jag för deltagarna att det var nyttigt att höra berättas av någon som finns mitt i det.

Konferensen bjöd också på föreläsning av en stresskonsult vilket var intressant samt att vi fick testa på yoga och afrikansk dans. Har testat yoga en del innan och var hyfsat bekväm med det men afrikansk dans har jag endast testat på ett par gånger och senast för nästan tio år sedan. Jag känner att jag typ har noll kordination men var lite kul ändå.

Är nöjd med helgen och väldigt nöjd med tolkningen. Kändes även som taltolkningen av min föreläsning flöt på bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar