lördag 23 april 2016

Allt händer på en dag

Onsdagen för mig var en dag då allt hände. Hade fullt upp även om jag var inlagd.

På förmiddagen var jag hos sjukgymnasten vilket kändes helt ok, egentligen inget konstigt med det. Sedan på eftermiddagen ordnade studentkåren på universitetet en föreläsning av Elaine Eksvärd en känd retoriker som pratade om konsten att tala. Kåren hade också ordnat med två teckenspråkstolkar, eller ja två gratis tolkar som gjorde det ideellt. Mycket beröm till tolkarna för det. Jag var dock inte kvar hela föreläsningen ut då jag behövde tillbaka till sjukhuset för att käka middag innan min ridning.

Åkte till stallet. Hade fått den gamla stabila hästen Efraim vid uteritt vilket jag kände mig väldigt, väldigt nöjd med. Han är stabil och påverkats inte så mycket av den inre stress jag har just nu. Men efter några hundra meter ute känner jag att han är halt. Får ensam vända tillbaka till stallet och sedan haka på lektionen efter istället. Då blev det dock dressyr och inte skogen men det fungerade ändå. Nöjd att få tillbringa några timmar i stallet och andas lite hästluft

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar