lördag 16 april 2016

Föräldrar på visit

Idag kom föräldrarna och hälsade på. Så,skönt att både få träffa dem och få komma ut en lite längre stund och få miljöombyte. 

Blev väckt av sjuksköterskan idag vid 08,15 och fick medicin. Det är frukost mellan 8,00-9,00 så helt perfekt att vakna då. Det som inte blev lika perfekt var att jag somnade om igen och vaknade 09,15, därmed var frukosten ändå missad så kvar och drog mig i sängen vilket var härligt, lite lördagslyx här med :-) Mamma och pappa kom lite innnan 11 och vi åkte ut till Marieberg och jag kunde köpa mig en fralla och kaffe som en mycket sen frukost. Gick där lite grann och föräldrarna fixade lite ärende. Kändes mest skönt att bara strosa omkring lite och känna sig "vanlig" och inte som en psykfånge utan frihet. Blev sedan en något sen lunch på Kinamuren och därefter hem en timma. Betalade räkningar, fixade deklarationen, packade lite nya kläder, rensade ur kylskåpet och försökte även skaka liv i mina växter som inte uppskattade min sjukhusvistelse riktigt. Skönt att komma hem och se sin lägenhet men lite tufft att åka tillbaka igen.

Mamma var med mig upp på avdelningen igen, blev nästan fem och en halv timma utanför sjukhuset vilket var skönt. Trevligt att träffa föräldrarna även om förhållandena var lite annorlunda. Nu är jag åter tillbaka på avdelningen nöjd efter att ha varit ute men trött, märker att intrycken kostar på energin lite. Men nu väntas lite sömn 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar