fredag 24 april 2015

Back to the work

Igår smällde det, tillbaka till jobbet igen. Var faktiskt lite nervös innan, vet att jag hade mycket att ta igen, att några kunder var lite irriterade över att de försökt få kontakt med mig men av naturliga skäl inte sätt det osv. Dessutom var jag lite nervös om jag ens skulle lyckas vakna igår morse=)

Men upp kom jag, och iväg till jobbet också. Gårdagens fokus var helt och fullt på att kolla mail, i princip hann jag inte svara på något, men hann få en liten överblick på vad som hänt och började prioritera lite och lägga upp en plan för mitt arbete de kommande veckorna. I början var jag ganska stressad, kände att det bara vara massa röda flaggor överallt och kände att det var många "bränder att släcka". Vill betona att jag inte menar att kollegor gjort ett dåligt jobb under tiden de täckt för mig, absolut inte, men vissa saker är för dem svårt att sätta sig in i och därav har flera saker fått vänta. När jag gick hem igår kändes det ändå lite lugnare. 

Direkt efter jobbet åkte jag till Karlskoga för att träffa Försäkringskassan (mer om det i kommande inlägg) och sedan direkt tillbaka till Örebro för att träffa psykologen igen. Känns bra att ha det professionella stödet runtomkring nu när jag återgår till arbete igen och allt känns lite svajigt. 

Idag kände jag mig lugnare när jag gick till jobbet. Dessutom skulle vi ha möte mer arbetsterapeuterna från psykiatrin idag så kände att det fanns goda förutsättningar att kunna komma diskutera oss fram till ett bra upplägg av mitt arbete idag. Meningen var att två arbetsterapeuter skulle närvarat, men tyvärr var en sjuk, men gick bra ändå, sedan var det min chef samt vår fackordförande samt två tolkar som fungerade som min hörsel och röst. 

Vi pratade mycket om min ambitionsnivå att jag vill vara högpresterande, att jag oftast gör mer än vad som krävs, att jag kan sänka ribban, men ändå ligga på en godkänd nivå. Tycker att detta är jättekomplicerat, vad betyder en godkänd nivå? Och jag som dessutom har lite svårt att läsa av omgivningens signaler då känns det som att de måste uttrycka detta rakt ut för att det skall bli bra. Vi pratade också en del om sommaren, jag har som ambitionsnivå att vara uppe på 75 % vid början/mitten av juni och pratade då om sommaren då all personal normalt sett skall bemanna kundtjänst, lite optimistiskt uttrycker jag att jo det vill ju jag också göra, men chefen bromsar här och säger till mig att ta det lugnt. Vi hade diskussioner om flera olika moment och det blir väldigt tydligt att jag lätt springer iväg, jag kommer att behöva stöd att bromsa. Blev ändå ett bra möte och vi kom fram till flera åtgärder både gällande telefontider, möblering på mitt kontor, prioriteringar etc. Skönt att kunna få stöd från arbetsterapeuten under mötet, hade nog inte fixat det själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar