söndag 5 april 2015

Påsk

Nu var det påskhelg igen och det betyder för mig att jag åker hem till föräldrarna i Hjo. Tänker alltid innan att nu skall jag vara där i några dagar och skall hinna med än det ena och än det andra, men sedan brukar tiden av någon anledning rusa iväg och jag hinner bara en tredjedel av vad jag tänkt från början. I alla fall så blev det ett besök hos kompisen A och hennes sambo och barn, trevligt som alltid att träffa dem, ta en kopp kaffe och prata om ditt och datt, saknar verkligen den tiden när vi bodde i Örebro båda två och vi kunde ta en kopp kaffe på söndagarna och prata i timmar, så kravlöst så enkelt men så trevligt.

Har även hunnit med premiärturen på racern, blev bara tre mil, brukar börja försiktigt, men kroppen kändes ganska pigg och jag drog ifrån farsan uppför så då är jag nöjd ha ha:-)

Även hunnit med en tur ner till Jönköping brorsan skulle på skivmässa så vi andra åkte med och gick en sväng på A6 köpcenter. Var inne på Ikea och köpte lite småsaker till mitt lilla "kontor" hemma i lägenheten. Försöka att organisera upp där lite grann, får återkomma med bilder nästa vecka.

Har även bytt däck på min pärla så nu är den vårfin igen, alltid skönt att köra på sommardäcken, går lite mjukare. Imorgon väntas bilvård utvändigt för har typ aldrig haft en så skitig bil som nu.

Givetvis har helgen även bjudit på påskmat, brorsan är proffs på att göra Janssons frestelse och han gör alltid en speciel till mig med mindre grädde, så gott, och påskgodis har givetvis också slunkit ner:-) En och en halv dag kvar vid påsk, får passa på att njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar