lördag 18 april 2015

On the road

Denna veckan har jag verkligen varit on the road, Linköping, Göteborg, Västerås och slutligen Hjo. Vad har jag då gjort på alla dessa platser?
 
Jo, i tisdags klev jag upp jättetidigt för att vara mig nu när jag är sjukskriven, redan innan kl 5 på morgonen. 06,23 satt jag på tåget som skulle ta mig till Linköping och Hörselskadades riksförbunds styrelsemöte. Jag sitter adjungerad från Unga Hörselskadade vilket innebär att jag får sitta med och lyssna på deras diskussioner, riktigt intressant måste jag säga. I två dagar var jag där, bjöds på intressanta diskussioner och lite social gemenskap samt supergod middag på restaurang i tisdags kväll. Hann även med ett besök i domkyrkan som ligger precis granne med det hotell vi bodde på, stor och mäktig kyrka måste jag säga. Hade två bra dagar och hade två toppen tolkar med, en av dem åkte jag samma tåg som hem och han är så rolig att man bara garvar av att sitta och lyssna på hans berättelser, så otroligt kul. Hem vid 20 på onsdagskvällen.
 
Kl 04,50 ringde väckarklockan i torsdags igen,. denna gång skulle jag bege mig till Göteborg och "Leva och fungera" mässan som ordandes av Föräldrakraft. Mässan hade mycket fokus på funktionsnedsättningar och bjöd på så väl utställning som föreläsningar. Tyvärr tyckte jag att utställningen var lite väl mycket inriktad på rörelsehinder och det var inte mycket för mig som har hörselnedsättning och asperger. Men tyckte ändå att mässan var intressant och att den gav mig något. Dessutom gick jag tillsammans med en kompis så alltid kul att träffa henne också. Hemresan blev dock ett mindre äventyr, hoppade på tåget och det visade sig att det var fel på det, så vi kom inte från centralen i Göteborg. Avskyr verkligen såsana situationer då jag inte hör infon via högtalarna och därav måste ta stöd av folks goda vilja att berätta för mig vad som sker. De som skulle söder om Skövde fick byta till annat tåg efter en timma, men vi som skulle norrom fick snällt vänta kvar. Tillsist skakade de fram ett annat tåg och jag kom hem "bara" en timma och 45 minuter försent, men det gjorde att det blev natt innan jag kom hem.
 
Fredags begsv jag mig till Västerås för att leda UH Mälardalens årsmöte. Själva årsmötet gick ok, många yngre deltagare så svårt att lägga det på en nivå så de kunde hänga med. Men därefter var på på Aronsfortet, som är ett äventyrsland med olika celler som man skall lösa. Jag och två deltagare körde hårt och vi lyckades väl sådär, vissa stationer var väldigt hörselberoende och det var ju lite svårt för mig. Någon station var kolsvart och det var ju också lite knepigt. Dock måste jag säga att jag faktiskt tyckte det var ganska skoj, jag brukar annars hata sådana aktiviteter men det var helt ok.
 
Idag har vi haft en träff i Örebro för oss med Cochlea implantat (mer om det i nästa inlägg) och därefter har jag åkt till Hjo för på tisdag är det begravning för mormor, så väldigt mycket resande just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar