måndag 9 november 2015

Fixat tid med hjälp av envishet

Förra veckan besökte jag vårdcentralen med min fot som är en knöl på. De hittade inget fel på plats utan vill att jag skall röntga/göra ultraljud på foten. Ringde i torsdags till röntgen för att fråga hur lång tid det kommer att ta, när jag beräknas få komma. Läkaren hade då inte gjort bedömningen ännu hur akut mitt ärende ansågs vara så de svarade att hen skulle bedöma samma eftermiddag och sen skulle kallelse skickas. Efter att inte fått någon kallelse i fredag eller idag så ringer jag upp dem igen och hör om läkaren kollat på det. Det har hen gjort och jag var en prio etta och skulle då snabbt få tid. Vi bokade det över telefon och nästa onsdag skall jag dit. Ibland lönar det sig att ringa och ligga på. Spännande att se vad de hittar. Mamma befarar att jag när jag stukade foten rejält ifjol bröt något i den som växt ihop fel. Kan vara så men det får röntgen utvisa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar