söndag 1 november 2015

Krax, krax

Höstens första förkylning, välkommen, nej inte precis. Haft semester torsdag och fredag och det är så lustigt att kroppen troligen känner när jag börjar slappna av för med ens blir jag förkyld. Torsdagen klarade jag mig ganska bra, men fredag, lördag och söndag har jag varit rejält förkyld. Körde tillbaka till Örebro i eftermiddag. Vid Askersund kände jag mig kaffesugen, går in på bensinstationen och gör i ordning en kaffe, fram till kassan för att betala. Mannen som jobbar känner igen mig för är ju några år som jag kört Hjo-Örbero. 

Han frågar vad jag har i koppen och jag försöker kraxa fram kaffe. Går väl sådär, han säger VA, böjer sig fram över disken och försöker höra. k-a-f-f-e försöker jag få fram. Mannen frågar är det kaffe varpå jag nickar. Betalar. Sedan försöker han teckna tack vilket var lite kul. Han säger att han inte vet riktigt hur det tecknas men gör nästan rätt ändå. Jag småkorrigerar lite och då blir det helt korrekt. Känns idag som teckenspråk fungerar bättre än talad svenska som kommunikation. Får köra på ingefära och citron, kanske en jäger också. Dock kan en förkylning vara bra övning för mig som vanligtvis är ganska så pratglad=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar