måndag 6 juli 2015

Strömlöst på jobbet

Var på jobbet ganska tidigt idag, klockan var bara 07,40 då jag klev in genom dörren och då var jag nästan först på plats. Nu sommartid har vi alltid gemensamma uppstartsmöten varje dag. 08,15 var det dags för möte och när det var klart skulle teamen träffas kort för att gå igenom vem som kollar vems mail denna veckan och sådant småpraktiskt. Då blinkar det till i lamprna och blir sedan kolsvart. Kändes som jag plötsligt blev typ både döv och blind då det blev väldigt mörkt att avläsa tolken. Det lustiga med stömavbrottet var att det var mörkt överallt, men samtidigt funkade micron och en av typ 15 kaffeautomater. Men inga datorer funkade och inga lampor. Vad låst man blir, vi använder ju datornerna till allt och kan inte göra något alls utan dem. Jag skulle dessutom bara jobba till 10 tiden idag och när jag åkte från jobbet var det fortfarande svart. Effektiv arbetsdag, not!
 
Får hoppas på bättre lycka imorgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar