måndag 20 juli 2015

Vi kom överens om september

Är väldigt less på allt vad beslut heter just nu samt less på utbrändhet i kombination med sommar när alla är på semester och ingen riktigt verkar vilja ta tag i något. Mitt boendestöd en gång per vecka fyra och en halv timma per tillfälle fungerar inte. Det är för lång tid med fyra och en halv timma i sträck och min energi räcker inte. Efter att bodnestödet åkt hem måste jag lägga mig och sova två till tre timmar samt att jag känner stress och får ångest. 

Jag har själv påtalat att det inte känns helt optimalt med den lösningen vi har idag och även psykiatrin har påtalat detta. Psykiatrin ringde till boendestödet senast i fredags för att prata om detta och när jag träffade boendestödet idag säger de att vi på tidigare möte kommit överens om att utvärdera boendestödet i september så att vi väntar med alla funderingar till det. Men vad..... Vi ko överens om att utvärdera det i september, men något som inte funkar som gör mig död, skall jag behöva köra på med detta två månader till. Svaret var att jag alltid kan avboka. Visst det kan jag göra och då förlorar jag ju min städtips den veckan också så det känns inte lika bra. Jag har fått beslut om boendestöd för flera funktionsnedsättningar inte för att jag tycker att det är kul. Jag skall få stöd för att jag inte totalt skall krascha in i väggen. Men verkar inte som om kommunen alls tänker i samma banor trots påtryckningar från både mig och psykiatri om att detta fungerar ju inte. 

Skall träffa läkaren imorgon igen, troligtvis kommer det bli så att jag måste vara helt sjukskriven igen, helt sjukskriven för att utbrändheten blivit värre och för att energinivån är låg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar