lördag 11 juli 2015

Två och en halv timma

Låter så fruktansvärt lite, två och en halv timma. Sett på veckans 140 timmar är det ju verkligen ingenting. 1/56 av veckans alla timmar, ändå är ökningen av arbetstid markant. När jag fick igenom min aktivitetsersättning på 25 % var jag också tvungen att öka min arbetstid. Första veckan efter ökningen hade jag semester, så där kände jag inte av ökningen, men denna veckan när jag jobbat känner jag av den desto mer. Känner att denna halvtimma extra per dag påverkar mer än vadjag kunde ana. Känt mig mest död hela veckan, i måndags sov jag två och en halv timma och missade därav det redan tidigare bokade träningspasset. Igår däckade jag och sov två timmar på eftermiddagen. I natt har jag sovit mer än den värsta tonåring, 13,5 timmar. Skall en halvtimmas extra arbete per dag resultera i att jag behöver sova två timmar när jag kommer hem så blir det inte många timmar kvar på dagen sen. 

Bestämt mig för att hålla ut nästa vecka också, sen har jag semester och sen får jag utvärdera igen i augusti hur det hela känns. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar