söndag 25 oktober 2015

Indienföreläsning

Igår åkte jag och R till Motala. Jag var inbjuden att föreläsa på Vätternrundans veteranklubbs årsmöte. Anledningen till detta är att pappa är ordförande i föreningen och att de varje årsmöte även har en föreläsare. I år hade de bokat en tjej som ganska kort tid innan fick förhinder och jag fick då frågan om jag vilket berätta och visa bilder från min praktik i Indien som jag genomförde under tre månader 2010.

En knapp timma skulle jag få på mig. Att sammanfatta tre månader och typ 4500 fotade bilder på 50 minuter är lite av en utmaning. Jag fick välja att plocka ut vissa delar och gå lite djupare in på dem.

Drygt 100 personer satt och lyssnade och denna gång föreläste jag på talade svenska. Var inte speciellt nervös innan utan det kändes som att det skulle flyta på. Det gjorde det också och jag kände mig nöjd med allt. Visst några småtabbar men det blir det alltid, bevis på att det är live😀

Lite kul att det kom fram en man efter son också var från Örebro som berättar att hans son på 17 år är hörselskadad. Genom min föreläsning gav jag pappan hopp att sonen kommer att kunna genomföra drömmar i livet trots son hörselskada, sådant är kul att höra.

Och en fin höstbukett fick jag också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar