fredag 16 oktober 2015

Mjölkbil

Igår var jag ute och körde mjölkbil. Nej inte en lastbil utan en ful liten Nissan. Och mjölken ja den bestod av stundtals tät dimma. Jag skulle mer till. Norrköping för att föreläsa på en träff ordnad av hörselvården. Så hade hyrbil ner. Resan gick bra trots dimman och jag lyckades hitta fram till skolan också.

Var en spännande grupp ungdomar att föreläsa för. Alla hade annat modersmål än svenska så jag fick tänka på hur jag tecknade samt att tolkarna fick tänka på hur de taltolkade mig.

Kändes som att föreläsningen gick bra. Vi hade bra diskussion jag och ungdomarna. En intressant sak är dock hur det skiljer mellan olika kulturer. Fick frågan om jag var gift. Ne.. det gick en stund. Sen fick jag frågan om jag bor med mina föräldrar. Förklarade att mina föräldrar bor 16 mil bort och att det tar över två timmar att köra till dem. En tjej utbrister: men hur gör du när du går på stan?
Förklarade att jag kan gå på stan själv och att jag får det utan att fråga mina föräldrar. Var en intressant diskussion och spännande att se skillnaden mellan olika kulturer. Det som är vardag för mig är inte vardag för alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar