måndag 18 januari 2016

Den blinde föraren

Solen skiner ute, deg är drygt fem minus och fantastisk vinterdag helt enkelt. När jag körde hem från jobbet nyss så bländade solen i snön och jag tog på mina solglasögon med styra som jag har, en jättebra investering som jag kan rekommendera alla med glasögon. Kör hem, in i garaget och det bli kolsvart med solglasögon på. Lyfter upp dem på huvudet och kör utan. Känner att jag med nöd och näppe kan bedöma avståndet till bilarna. Självklart ser jag dem men om avståndet är 20 eller 50 cm är skitsvårt att avgöra utan glasögon. Vet ni vad det sjuka är? Det är att jag egentligen ser tillräckligt "bra" för att til och med få köra bil utan glasögon. För när de mäter det så mäter de bar själva synen, ej skelningen etc. Skulle dock int falla mig in att köra någon längre sträcka (över 100 m typ) utan glasögon. Kände mig i garaget som den blinde bilföraren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar