fredag 15 januari 2016

Utbetalningar

Jag håller på att bli helt knäpp på allt som har medekonomi att göra, att folk som har med löner och ersättningar att göra aldrig kan få det att bli rätt. Tidigare var det felaktiga löner från AF som ställde till det, jag fick för mycket pengar och blev återbetalningsskyldig vid två tillfällen. Nu fick jag från FK att de har räknat fel på min SGI från det att jag fått aktivitetsersättningen i juni. De har betalt ut ca 1000 kr för mycket sedan dess vilket gör att jag kommer bli återbetalningsskyldigt på en summa av 8000 kr. Jag är deltidssjukskriven jag får ut mycket mindre pengar per månad pga detta, i februari har jag varit hemma ett år och min sjukpenning kommer att sänkas. Det är något jag vet om, något jag budgeterat för men att hela tiden betala tillbaka flera tusen koronor bidrar knappast till en bra rehabilitering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar