onsdag 27 januari 2016

Trampad på tårna

Var iväg och red i kväll, mina heliga onsdagar, jag älskar dem verkligen. Hade ikväll en fin vit arab vid namn Modlack, en stilig herre som är jättetrevlig i dressyren, lätt att få på tygel och väldigt följsam och fin. Han är dock väldigt trampig och lite fjantig av sig ibland, svårt att stå still på stallplan och far ibland runt som bara den och stegrar och grejar när man leder honom i synnerhet om han blir sist i gänget. Ikväll besätmde jag mig för att sitta upp redan på stallplan och rida upp till ridhuset för att undvika att leda honom om han fjantar. Han brukar sköta sig bättre om man sitter på. Höll på att förbereda för att sitta upp, han har svårt att stå still och går åt sidan och ställer sig rakt på min högra fot. Aj, vet inte vad han väger man kanske 600 kg häst rakt på foten. Givetvis tar inte stålhällan mycket at en hästhov utan jag får honom rakt på insidan foten. Satt upp och red, kändes ok och kom hem och värken tilltog när jag tog av mig skon. Rinde 1177 som tyckte att jag skall försöka avakta till imorgon, ta en Citodon och sova. Så blir det jag får försöka göra nu. Modlack du är jättesöt och jättetrevlig och skötte dig utmärkt på lektionen, men snälla trampa mig inte på fötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar