lördag 16 januari 2016

Renoveringskaos

Jag skall renovera min lilla gästtoalett som jag har i lägenheten. Ett litet minutrymme på knappt 1,5 kvadrat. Helkaklat skall det bli, det skall bytas rör och målas tak och element, bytas WC och tvättställ, ja allt skall renoveras helt enkelt. Kommer bli grymt kul och kommer bli snyggt efter, praktiskt med kakel lätt och städa ets, jag vet att det kommer att bli kanonbra. Men att leva i detta renoveringskaos, fy. Hela hallen är just nu full med kakel, det är fix, fogmassa, silikon, klinkers, tvättställ etc i en salig röra. Jag som vill ha ordning och reda omkring mig för att må bra och fungera lever nu i ett stort kaos. Vet att det kommer att bli bra, vet att jag kommer att bli nöjd, men just nu ser jag bara röran. Ändå skönt att det är igång, elektrikern var här i onsdags och fixade med elen och de skall börja riva och greja på måndag.

Något som är lite kul var att jag igår var ute på Bauhaus för att fixa lite saker till renoveringen. Att gå där som tjej och köpa fog, silikon etc känns lite skoj. Affären känns annars lite av ett gubbdagis=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar