torsdag 10 september 2015

Dagens föreläsning

Kom ner till Göteborg vid halv elva och tåget var hör och häpna faktiskt i tid, inte illa alls. Blev en kort sväng på nordstan där jag löpte med mig en sallad och åkte sedan spårvagnen upp till Sahlgrenska för att därefter ta en kort promenad till audionomprogrammet. Väl framme letar jag febrilt efter ett café då jag kände att behovet efter kaffe var stort. Hittade ingenting till att börja med och abstinensen var hög, att föreläsa utan kaffe liksom, hur sjutton skulle det gå. Men fann tillsätt en restaurang som även hade kaffe, glad och nöjd. 

Mötte upp dagens tolkar och pratade ihop mig lite med dem och träffade kursansvarig som informerade lite och startade igång datorn. Blev sedan föreläsning i 2*45 minuter och sedan tid för frågor efter det. Kändes som det funkade bra, studenterna var intresserad ställde frågor. Passade också på att fråga vad de skulle göra om de skulle få ett dövt barn, skulle de operera CI, hur ser de på tvåspråkigheten,svenska och teckenspråk. De flesta var faktiskt positiva till teckenspråket vilket glädjen mig, bra att framtida professionen ser ett behov av en trygg kommunikation med flera olika kommunikationssätt. 

Nöjd och glad sitter jag nu på tåget mot Örebro igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar