fredag 25 september 2015

Min ptsd

Min ptsd diagnos är fortfarande ett känsligt ämne för mig. Kommer inte här att berätta exakt vad som hänt, har inte ens gått in på detaljer med psykiatrin ännu. Detta då jag ännu inte är redo att fullt ut ta tag i det.

Vet att flera av mina läsare spekulerat i vad som faktiskt hänt. Kan bara avslöja så pass mycket att det handlar om övergrepp i en relation. Säger detta för att det inte skall börja spekuleras i om mina föräldrar eller annan anhörig gjort sig skyldig till något.

Det jag däremot idag är mer öppen  med är hur diagnosen påverkar mig rent praktiskt. Flash backs, svårt med närhet,  svårt att ha folk bakom ryggen etc. Troligtvis kommer jag aldrig komma över denna händelse helt. Det ärver trauma som jag bär. Men med behandling kommer mina symtom att minska och jag kommer lära mig leva med det. Jag är motiverad för att ta tag i detta men tror inte att tiden riktigt har mognat än. Dessutom behöver jag ha en stabil psykolog att ta det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar