fredag 25 september 2015

Glömma medicin

Kom igår vid strax efter halv åtta. Det är också då jag skall ta min sömnmedicin då det tar ett tag innan den verkar. Men på något sätt missade jag detta. Går och lägger mig och tror fortfarande att jag fått i mig medicinen. Har svårt att sova och svär för mig själv över att det skall vara så svårt att komma till ro. När klockan är halv tre och jag knappt sovit en blund bestämmer jag mig för att gå upp, gå upp och ta något att dricka, ta en extra tablett och försöka sova något. Upptäckte då att jag missat att ta nattmedicinen. Att jag försökte sova utan sömntabletter och att det inte gick så jättebra. Tvekande hur jag skulle göra, vilka mediciner jag skulle ta så dags på natten. I med en imovane som är hyfsat snabbverkande och sen lite medicin mot ånget. Går och lägger mig tar en stund och sen somnar jag. Hade sedan tidigare bestämt mig för att flexa idag och tur var väl det för känner att jag har sömnmedicin kvar i kroppen, känner mig som en zombie mer än som statlig tjänsteman. Ätit frukost här och skall nu göra som skalman och sova lite efter en måltid också. Skall iväg till Stockholm ikväll och vill inte vara helt död.

Upptäckten blev att min medicin i alla fall gör nytta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar