söndag 13 september 2015

Springa milen i Karlslund

Jag är egentligen inte alls förtjust i att springa. Dels tycker jag inte att det flyttar sig någonting jag som är van vid cykling där jag liksom tar mig flera mil på ett träningspass. Sedan har jag min dåliga balans som gör att jag tycker det är svårt att springa i skogen och tycker att asfalt är för hårt underlag. Dock ser jag fördelar med att springa, det är konditiondförbättrande, träning för hela kroppen, jag kan snöra på mig skorna och träna direkt från ytterdörren och så vidare. Idag är det en ganska fin höstdag. Ca 17 grader, lite mulet men uppehåll. Bestämde mig för att avboka träningingspasset på friskis och köra milen på Karlslund. Tänkte att jag tar det lugnt. Har inte sprungit på länge och visste faktiskt inte om kroppen skulle klara hela vägen. Gav mig iväg och allt flöt på så bra. Kroppen  svarade jag tog det lugnt och kände att jag hade energi kvar. Tiden blev ändå bara 1 timma och 11 minuter vilket är Bra för att vara mig. Detta var ju kul, kanske kan lära mig tycka om att springa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar