torsdag 24 september 2015

Sista samtalet

Idag jag jag haft det sista samtalet hos min psykolog. Hon skall sluta och börja annat arbete. Känns konstigt att vår kontakt upphör. Har träffat henne under ett och ett halvt års tid och troligtvis är hon den personen i världen som vet mest om mina tankar, känslor, trauman och så vidare. Plötsligt upphör kontakten och jag skall börja anförtro mig åt någon annan. dövpsyk kommer under tre månader inte att ja någon psykolog alls utan efterträdaren kommer någon gång först i januari. Under tiden skall jag få träffa deras sjuksköterska för att överhuvudtaget ha en behandlingskontakt. Tror att det kommer bli bra tids nog men just nu känns det lite surt att veta att jag skall träffa någon tillfälligt, hur mycket skall jag våga anförtro mig åt henne?!

1 kommentar:

  1. Jag kan förstå att det känns lite surt att du ska träffa någon tillfälligt, men jag tror att det kommer gå bra. Ta din takt, och tala om att du inte vet hur mycket du ska våga anförtro dig åt henne. Tror att det kan vara bra för dig om du tar upp om det med henne, kanske ni kan prata om det... Är det S.L du ska träffa? Det är en ny sjuksköterska.

    SvaraRadera