onsdag 16 september 2015

Överklaga eller inte?

Ansökt om insatser via kommunen, det blev som jag trodde ett avslag. Frågan är orkar jag driva frågan vidare till Förvaltningsrätten? Kommer jag att vinna något på det? Och vad är egentligen en skälig levnadsnivå som lagstiftningen hela tiden hänvisar till. Även vad är kommunens ansvar och vad är psykiatrins? Ramarna är inte glasklara och det finns tolkningsutrymme i lagstiftningen. Tiden att överklaga beslutet är knapp, det måste fixas omedelbart. Tur att en kompis föräldrar är duktiga på lagstiftningen, kompisens pappa har nämligen arbetat som utbildare inom LSS- lagen. De kollar just nu på mitt beslut och skall se om det tjänar något till att överklaga.

För sjuk för kommunen och för frisk för akutpsyk.

2 kommentarer:

  1. När jag överklagade ett beslut (boendestöd, SoL) så ändrade de det direkt, det gick inte ens till Förvaltningsrätten. De kanske gör så med ditt ärende också.

    SvaraRadera
  2. För hoppas att de gör så för mig också

    SvaraRadera